Abant
İzzet Baysal Üniversitesi
Türkçe
Eğitimi Bölümü
Anlama
Teknikleri II:
Dinleme
Eğitimi Dersi
Dinleme
Etkinliği Hazırlama
Ödevi
Hazırlayan: Hubeyb
Köse
090110044
BOLU, 2011
Kazanımlar
1) Dinlediklerini anlamlandırmada ön bilgilerini
kullanır.
2)
Dinlediği olayın nasıl gelişeceğini ve sonucunu tahmin eder.
3) Dinlediklerini zihninde canlandırır.
4) Dinlediklerinde ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin
ve kim sorularına (5N 1K) cevap arar.
5) Dinledikleriyle ilgili kendi yaşantısından ve
günlük hayattan örnekler verir.
DUA
Bir gün okyanusta yol alan bir gemi kaza
geçirerek battı. Gemiden tek bir kişi sağ kurtuldu. Dalgalar bu adamı küçük ıssız
bir adaya kadar sürükledi. Adam ilk günler kendisini kurtarması için Allah'a
devamlı yalvardı, yakardı ve yardım bulurum umuduyla ufku gözledi. Ama ne gelen
oldu, ne giden...
Adayı mecburi mekân tutan adam, daha
sonra rüzgârdan, yağmurdan ve zararlı hayvanlardan korunmak için ağaç
dallarından ve yapraklarından kendine küçük bir kulübe yaptı.
Sahilde
bulduğu, gemiden arta kalan konserve, pusula vs. gibi eşyaları bu kulübeye
taşıdı. Günler hep aynı geçiyordu. Balık avlıyor, pişirip yiyor, ufku gözlüyor
ve kendisini bu ıssız yerden kurtarması için Allah'a dua ediyordu.
Bir gün tatlı su getirmek için yürüyüşe
çıkmıştı. Geri döndüğünde kulübesinin alevler içinde yandığını gördü. Dumanlar döne
döne göğe yükseliyordu. Başına gelebilecek en kötü şeydi bu. Keder ve öfke
içinde donakaldı. Ne yapacağını, ne diyeceğini bilemedi.
"Allah'ım, bunu bana nasıl
yapabildin?" diye feryat etti. O geceyi tarifsiz bir keder İçinde geçirdi.
O kadar dua ettiği halde Allah'ın bu hadiseyi başına getirmesinden dolayı sitemler
etti.
Ertesi
sabah erken saatlerde, adaya yaklaşmakta olan bir geminin düdük sesiyle uyandı.
Evet, evet onu kurtarmaya geliyorlardı! Hem de her şeyden umudunu kestiği bir
anda.
"Benim burada olduğumu nasıl anladınız?"
diye sordu bitkin adam, kendisini kurtaranlara...
Aldığı cevap onu hem şaşırttı, hem
de utandırdı: "Dumanla verdiğin işareti gördük!"
Etkinlik:1)
Metin okunmadan önce öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirmek amacıyla
öğrencilere şu sorular yöneltilir.
1- Dua nedir ?
2- Niçin dua ederiz ?
3-
Bugüne kadar dualarınızda en çok ne
istediniz ?
4-
Dualarınız kabul olmayınca üzülür müsünüz ?
Bu
sorular doğrultusunda öğrenciler konuya güdülenir ve böylece daha etkili bir
dinleme hedeflenir.
Etkinlik:
2) Sıra Sende Tekniği: Öğrencilere hikayeyi okutmadan önce dikkatle dinlemeri
gerektiği ve metnin belli yerinden sonra kesilerek kendilerine tamamlatılacağı
söylenerek öğrenciler konuya güdülenir. “Evet,
evet onu kurtarmaya geliyorlardı!” Cümlesine kadar olan kısım bir öğrenci
tarafından okunur, bundan sonrasının öğrenciler tarafından tahmin edilmesi
istenir, öğrencilerden tahminler alınarak öğrencilerin konuya olan ilgisi
artırılır. Daha sonra bakalım gerçek sonuca en çok kim yaklaşmış denilerek
hikâye tamamlanır ve öğrencilere hikayenin sonunu beğenip beğenmedikleri
sorulur.
Etkinlik: 3) Konuya ilişkin sorular
Aşağıdaki soruları
lütfen okuduğunuz metin çerçevesinde cevaplandırınız.
a)Kim:
Olayı yaşayan asıl şahıs kimdir?
-Gemiden
sağ kurtulan tek adam
b)Nerede:
Adam bu olayı nerede yaşıyor, mekân neresi?
-Issız
ada
c):
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder